fredag 23 oktober 2009

Gnager inte lika mycket på svansen...

...för tydligen har jag fullt upp med att vara kär. Fjant-troll.

MEN jag har helt förälskat mig i ett skitdyrt garn. Ett riktigt trollgarn i sin oregelbundenhet och ibland rätt löst spunna garnlinor. Jag stickade en halsduk (180cm lång och 16cm bred) på mindre än 2 dagar (satt ju inte och stickade hela tiden). Ett lilamelerat garn, halsduken är varm och mysig med. Och nu är jag sugen på att testa sticka en kofta. gärna med det här garnet. har gjort en liten snabbskiss. Ska se om jag kan hitta en stickbeskrivning som jag kan utgå ifrån. Nackdelen är att då måste jag ha lite koll på vad jag gör, hur många varv jag stickat etc. Utmaning!

Satt och gjorde lite fler bildskisser till Näring, dock så kom det inte loss lite så efter 13 bilder la jag undan den... och stickade istället. Nu har jag börjat sticka en vit halsduk, hade en massa garn hemma som jag fått av min moder förra året. Jag har även piffat upp den allra första halsduken jag gjorde genom att sätta dit tofsar. Hade (och har) kvar lite garn från den.

Jag har f ö genomlidit en extrem sockeröverdos. Fy fan, nu ska jag drar ner på sötsakerna och äta mera nyttigt. Man kan behöva nå en viss gräns ibland, nackdelen för mig är att det krävdes rätt mycket för att nå dit.

Inga kommentarer: