lördag 4 september 2010

Lördag kväll - and I am home alone

Har lånat hem en dator från utbildningen jag går på. Så jag har hållt på att föra över en massa bilder från min digitalkamera och fixat dem. Jag är inte klar än, och sedan ska jag föra över dem på min externa hårddisk och radera filerna från den här datorn.
Jag har passat på att uppdatera och ändrat olika sidor så de är mer up to date. Känns mycket bättre nu.

På bara 2 dagar har 10 olika personer tagit kontakt med mig på ett community jag är medlem i. 2 av 10 hade jag besökt innan, 1 av 10 var tjej (och hon var en av de jag besökt) och bara 2 av 10 har jag haft längre mer seriösa samtal med. Jisses... Jag la upp nya bilder i galleriet som lockade folk. Ändrade om helt enkelt.

F ö verkar det vara missförståndens tid. Jag vet att jag kan vara en lite udda prick att förstå sig på, men jag är inte överkänslig enbart för att jag har haft EN dålig dag då jag reagerade väldigt starkt på beteenden. Är rastlös, mycket p g a att jag vill reda ut missförstånden och förklara mer utförligt hur jag faktiskt menar. Det är som så att även jag kan reagera på saker, men det gör mig inte till känslig. Allt beror på situation, humör, person och sätt den säger saker på. Ska det vara så svårt att förstå?

Det finns andra saker jag vill prata med en person om. Klargöra och få förklarat. Och fråga, vad gör du för din skull och vad känner du? Detta eftersom den egentligen inte är tydlig med detta utan saker den gör är för andras skull. Det är så den vill vinkla det iaf.

Så jag har kommit fram till att jag har svårt med veliga människor vars handlingar inte går ihop med vad den säger och som agerar på ett viss sätt när den är ihop med är med och på ett annat sätt när partnern inte är närvarande...

Jag ogillar illojalitet när det är uppenbart att lojalitet har blivit utlovat.

F ö har jag insett att min första crush när jag var liten var Jesus.
http://farm2.static.flickr.com/1087/634067427_ebb61f78f6_m.jpg

Detta har jag nu funderat på en stund och vad det kan tänkas ha påverkat mig idag och vad jag söker i en partner både utseendemässigt och personlighetsmässigt. Och jo visst så attraheras jag av ett sådant utseende mer eller mindre men jag är inte bunden till det. Jag går mer på utstrålningen och kan tycka att människor som inte har sådana drag jag föredrar är snygga. (Majoriteten av de jag haft ihop det med på något sätt har INTE sett ut som Jesus. :P)

Däremot så vill jag gärna har någon som passar in personlighetsmässigt. Så här skrev jag till min bror:

"någon som står för vad han tror på, som lever som han lär, som inte dömmer andra och inkludera de som brukar bli exkluderade, som är vänlig men faktiskt säger ifrån och agera mot sådant som den anser vara fel."

Min brors svar?

"Det låter mer som en bild av dig själv än av de du har varit tillsammans med."

Ha ha ha...

Inga kommentarer: