fredag 21 augusti 2009

Ett.

Jaha, så har även jag skapat mig en blogg. Först var jag helt anti, sedan skapade jag en där jag la upp bilder på mina tavlor och nu har jag skapat den här. Jag har inte helt koll på vilken utveckling den här bloggen kommer att ta. Men min tanke är att den kommer att beröra olika saker, men alltid om sådant som påverkar mig på något sätt. Bl a kommer jag att lägga upp bilder på mina olika projekt. En del leksamt skapande och annat mer strukturerat.
Sedan jag var en trollunge har jag försökt skriva dagbok men har aldrig fastnat för det. Tills tidigare i år då jag blev influerad av Frida Kahlos sätt att föra dagbok. Jag tog till mig idéen, men gjorde om den så att det sättet att uttrycka sig blev mitt sätt. Jag får ta några halvbra bilder på ett par av sidorna för att visa hur det kan se ut. Tyvärr har min digitalkamera dött och kvar har jag Webbis, min cam.
Men att ha hittat ett sätt att föra dagbok som tilltalade mig, har väckt ett större intresse att även med ord (och inte bara med färg och lera) uttrycka mig.
Vilket jag kommer göra här på bloggen, men även gjort i väldigt privata texter som enbart berörda personer har fått läsa. Så nu har mitt rastlösa sinne en mängd olika material, tekniker och uttryckssätt att välja och växla emellan.
Fast...det jag egentligen borde sysselsätta mig med nu är att springa ner till källaren och bära upp en massa kartonger. Jag ska nämligen stå på loppis till helgen. Något jag enbart gjort en gång tidigare för runt 10 år sedan. Så jag måste gå igenom allt för att skaffa mig någon koll på allt jag vill bli av med. Och jag har inte ens börjat. Fy på mig. Jag ska försöka skämmas. Lite. Typ.

Inga kommentarer: