fredag 28 augusti 2009

Näring


"Du tillhör en av mina absoluta favoriter. Inom dig, i din sömn väcks något som du håller spärrat under dagen. Det var det som ropade efter mig. Lockade mig att uppmärksamma dig."

Jag har börjat med ett projekt. Jag skrev en kort novell en natt som jag nu ska arbeta vidare med. Troligen lägga till mer text, men främst göra olika skisser och tillslut färdiga bilder. Jag har tänkt att det ska bli en bildnovell, med många målade bilder kombinerat med text. Här ovan är en av mina skisser för en "scen". Texten är från min berättelse men hör inte ihop med bilden. Jag tänker testa olika tekniker, färger, troligen blir det något blandat. Jag vill inte sitta och göra bilderna i photoshop. Akryl, torrpastell, akvarell, flytande tusch. Men först har jag tänkt översätta texten till engelska. Får se hur slutresultatet kommer att bli. Men det hela är nytt för mig. Utmaning helt enkelt.

Inga kommentarer: