söndag 23 augusti 2009

Trollet gnäller

Förresten så packade min mor om mina kartonger (kanske det jag hade på känn och därför la inte ner så mycket energi på det?)
Sedan kunde hon inte låta bli att komma med anmärkningar över hur jag har det för att sedan kläcka ur sig att nästa gång hon kommer på besök så ska vi leka Rent Hus. Eeeh, hon överdriver, det är faktiskt inte så illa här. Jag städar, jag är bara inte lika livrädd för vad människor ska tycka och tro om mig som min mor är. Min mor är lite som Julia Roberts man i mästerverket Sova med fienden... Hon har även svårt för att hon inte längre är en så särskilt stor del i mitt liv. Så hon försöker. Men jag sa skarpt nej och fortsatte med att säga att jag tänker inte släppa in henne om hon skulle hålla kvar den idéen. Skönt att det är typ 1 gång varannan månad om ens det hon kommer på besök.
Det verkar som att hon har börjat glömma bort att mitt liv är mitt liv och hennes liv är hennes liv. Får väl påminna henne om det igen helt enkelt.

Kan även vara som så att hon har problem att förstå varför man vill bo under en bro. Hon är inget troll själv så det tilltalar henne inte. Surprise surprise!

Inga kommentarer: