måndag 24 augusti 2009

Suckar

Är det någon som behöver göra något svårt svårare, bara kom och fråga mig hur man gör. Jävla skit, behöver lära mig att inte ta ut så mycket i förskott och att tålamod är bra att ha. Ibland är det just att kunna stanna upp och ta ett steg tillbaka som kan göra så saker släpper och bli bättre. Jag? Jag har en tendens att istället trycka på gasen för att krascha allt...
Och det samtidigt som en liten röst inuti mig skriker "Låt bli! Vad fan håller du på med?! Du vet att hålla på så där aldrig leder till något bra".
Jag lär mig sakta, och en sak jag lärt mig är att jag kan inse att jag tar i onödigt mycket för att skapa drama och kan även säga att nu är det jag som gör fel. Men skadan är redan skedd och jag kan inte påstå att ett viss troll är mer omtyckt efteråt. Och att bli omtyckt av några väl valda individer är ju vad jag egentligen vill...

Inga kommentarer: