söndag 30 augusti 2009

Penelope: uppdatering


Kan jag ignorera det faktum att jag i stort har spenderat hela helgen med att spela Neverwinter Nights 2?
Och istället fokusera på att jag avslutar helgen med att vara kreativ? Jag tycker det. Här är en bild på Penelope, nu med hår, ögonbryn och underkjol.
Håret är svart linnegarn, vilket jag även använde som ögonbryn och sydde på med små stygn. Därefter har jag (utan pappersmall), klippt och sytt in kanterna till underkjolen och i samma veva sydde jag fast spetsen i nederkanten.
Sist sydde jag på kjolen, veckad, direkt på dockan.
Härefter ska jag klippa till och sy puffärmar till henne, med spetskant. Sedan blir det ett livstycke i ett gulligt tyg med små röda hjärtan på, som jag även ska sy en överkjol med. Efter det momentet ska jag sy axelremmar och fickor i ett annat, mörkgrönt tyg.
Lägga till lite mer hår, satinband runt midja och i håret, knappar vid axelbanden (eller nåt). Eventuellt även ett par strumpor och typiska dockskor som jag ska göra i lera.

Inga kommentarer: