tisdag 1 september 2009

Färgpalett

Nu är det kris, nu måste jag verkligen tvätta. Idag är jag klädd som en hel färgpalett, lila, blått,grönt, rosa. Men på nåt sätt funkar det eftersom jag är jag. Började titta lite på Dunderklumpen, sedan lånade jag ut den till en person som inte kan minnas att hon har sett den, hennes barn har inte fått se den än iaf. Så kan det inte vara! Dunderklumpen är en helt underbar film med vackert budskap. Behöver jag bli glad så sätter jag igång den och har den på i bakgrunden och nynnar med i låtarna och fnissar åt något som jag finner extra roligt.
Det är något som jag brukar göra, sitta och fnissa åt något som enbart jag verkar finna något roande i. Kul att vara lättroad.

Idag har jag varit på äventyr, blivit utlockad från under min bro. Gick först på upptäcktsfärd för att sedan samlas vid en mötesplats nere på stan. Träffade en vän där som jag sedan härjade runt lite med på stan, i ett par affärer innan hon ansåg att det var dags att bege sig till det där stället där de säljer rusdrycker. Sagt och gjort, väl där frågade hon om jag ville ha något. Visst sa jag och tog 3 cider. Fräckt visade vi att hon hade köpt ut åt mig vid kassan, såg hur kassabiträdet ville göra något, men hon hade andra kunder. Fnissande pratade vi om det när vi gick till bussen, det komiska är ju att jag om ett par år fyller 30 och min vän är flera år yngre. Men med ett för gammalt id-kort går det inte att köpa rusdrycker. Tror jag, har inte testat. Lite roligare så här. Faktiskt.
På bussen hem fnittrade vi och skojade, sedan sa hon att hon börjar bli lite trött i huvudet och att jag är för intensiv. Så skrattade vi lite till, för hon är inte första personen som säger det.
Men det finns inte så mycket jag kan göra åt det, jag är ju jag. Och nu ska jag knalla iväg till affären, köpa mjölk, godis och saft. Tänker passa på att boka den där tvättiden med. Imorgon helst, men inte för tidigt, för trollet ska troligtvis hitta på bus i kväll...

Inga kommentarer: