torsdag 17 september 2009

Kära Dagbok...Eller nåt.

Jag har varit helt seg och matt av den dumma dumma förkylningen. Smisk borde den få, elak som den är. Jag har dock diskat lite, fixat lite med mina växter, sovit, börjat läsa en ny bok, läst bloggar och forum, varit och handlat och spelat lite sims. Inte varit totalt meningslös helt enkelt. Även pratat en stund med min bror i telefon. Eller snarare agerat frustrationsplank med tillhörande morrande och "keften!". Fast keften säger vi på skoj dock, hela tiden. Vår moder reagerade nån gång över hur vi höll på mot varandra och sa att sådant där ska man inte ens säga på skoj. Vi båda började genast säga emot henne och tycka hon va larvig. Vi säger ju att vi tycker om varandra. Typ. Så där som bara syskon kan. Syskonspråk är syskonbråk på skoj.

Jag har 2 stora monsteror som tar ett bad i mitt badkar. Varje gång jag går in i badrummet nu så ryggar jag tillbaka av mina monsterväxter. Stora växter är kul. Stora växter är bra. Dock mindre bra när så många växter är stora, vet inte vart jag ska ställa alla...

Dagens Tips: En liten stund av lycka är att blåsa såpbubblor mitt i natten ute på balkongen.

Varsågoda!

Inga kommentarer: