tisdag 15 september 2009

Spenderat pengar

Så, nu har jag redan spenderat hälften av min "övrigt" del av budgeten. Den är inte så stor och ska räcka till en hel del. Vilket den inte gör, buhu. Men iaf, jag har beställt lite gouche och akvarellfärger i främst dova färger. Även en blandningspalett och 2 akvarellpennor. Jag ska använda det till min Succubus-berättelse. Jag passade även på att beställa 2 böcker från adlibris, en om anatomi för konstnärer och en annan som heter Faeries av Brian Froud. En vän har den sistnämnda boken och jag gillade den väldigt mycket när jag satt och bläddrade i den.

Jag blev precis färdig med en beställningsteckning. Delfiner. Ska se om jag kommer göra lite småfix med den imorgon, annars signerar jag den och kör lite fixativ på.

Annars har jag gått och blivit sjuk, rivit mig på överläppen och är i en viss tidpunkt av månaden. Blä, just nu vill inte min kropp alls vara med. Så det blir inget sittande med lerskulpturerna nu. För orkeslös. Däremot så låg jag i soffan och läste ut Treasure Island. Får se vilken bok jag börjar läsa nu, om jag ska ta en av mina få nya eller om jag ska fortsätta med att läsa om mina gamla.

Inga kommentarer: