lördag 12 september 2009

Brutus 2

Alla flamingos heter Brutus. Så är det helt enkelt. Eller iaf alla flamingos som jag gör. Det här är Brutus 2, nu med ben och vingar. Ska göra huvudet och näbben större, fixa till halsen och benen. Men sådant är finlir. Jag använder en mjuk papperslera som jag modellerar lager på lager. Precis samma teknik jag använder när jag målar. Lager på lager med spatlar, ibland smådetaljer med pensel eller fingrar.

Jag har inte tittat på tv på flera veckor, den jag har började stänga av sig (men fortsatte vara på), vilket är ett tecken på att något är fel på bildröret. Vilket kan göra så teven börjar brinna. Något som inte är kul. Jag känner att jag håller på att bli avgiftad från dumburken. Tror faktiskt att jag ska strunta i att byta ut den jag har. På något sätt känns det skönt. Jag har min dator, kan kolla på film här, spela datorspel, blogga, ha kontakt med folk etc. Men samtidigt kommer jag inte spendera all tid vid datorn, utan göra något mer vettigt. Lära mig nya saker, vara mer kreativ. Innan hade jag en tendens att om jag inte satt vid datorn så låg jag i soffan framför teven. Förslappad och avstängd.

Gick och la mig tidigt för att vara jag, gjorde att jag vaknade vid 7. Men vad ska jag göra uppe vid den tiden? En lördag? Så jag tillät mig att somna om, för att drömma någon udda dröm som vanligt. Får berätta om en dröm som jag gillade extra mycket. Någon annan gång.

Inga kommentarer: