onsdag 16 september 2009

Delfiner




Jag är riktigt trött. Tror jag ska gå och sova en stund. Dumma dumma förkylning. Men först 2 bilder på vad jag satt med en stund igår kväll. Ett beställningsjobb en tjej har önskat. Hon ville ha en teckning med en delfin och en med flatcoated retriever. Well, nu har jag gjort en teckning med flera delfiner. Hunden får vänta. Får se vad hon kommer tycka om den. Jag har använt flera olika blyertspennor och så stompf för att mjuka upp och göra skuggor. Jag är nöjd, men har nu blivit påmind om att jag behöver öva mig mer med att teckna. Oftast gör jag enbart snabba idé-skisser, inte så mycket teckna för tecknandets skull. För övrigt är jag rastlös, men förkylningen gör att jag inte riktigt orka göra något, jag vill men jag orkar inte. Skitjobbigt. Kollar på teckningen och funderar på om jag inte ska fixa till ett par grejer. Troligen så kommer jag göra det. Sen. Nu sova.

Inga kommentarer: