måndag 14 september 2009

Bildgoogla

Igår satt jag och bildgooglade en massa. Har skissat upp en mängd nya idéer, en del för tavlor, andra för skulpturer och åter andra för både och. Men innan jag börjar på något nytt så behöver jag göra klart några av de saker jag har på gång. Så inte hela min lägenhet blir fylld av halvklara saker, med mig gömd någonstans, förvirrad och med en oförmåga att kunna bestämma mig för vad jag ska göra klart först...

När jag sedan pratade med min bror så bildgooglade jag på mumier, zombies, plague och lepra. De 2 sista gjorde så jag mådde illa. Alltså riktigt illa. Och jag skickade länk efter länk till min bror. Dock så klarade han sig ifrån både pest och spetälska. Räckte för mig att se alla olika bildförslag för att det skulle räcka för mig. Efteråt så vart ju hjärnan rätt fucked up och eftersom jag fortfarande var (och är) inne i ett kreativt moln så fick jag en rätt morbid idé på en skapelse. Men både jag och min bror konstaterade att det är nog inte så många som skulle vara intresserade av att köpa den. Hm, fast iofs, det är ju inte klokt när man tänker på vad som redan finns. Så kanske gör jag något twisted grej trots allt, det borde funka. Så länge det inte är nåt naket...

Inga kommentarer: