måndag 7 september 2009

Krokomonster

Har inte gjort så mycket de senaste dagarna, spelat Sims 2 en hel del. Men jag har även varit en smula kreativ. Har bl a översatt min berättelse till engelska och ska mejla den till en bekant som kan skriva ut den åt mig (har ingen skrivare). Sen ska jag börja skapa skisser och med hjälp av bilder utveckla storyn mer.

Jag har även suttit och skulpterat lite. Lite på Esmerelle, desto mer på figuren på bilden. Låt mig presentera Krokomonstret. Som nu har fått tänder, näsborrar och ögon. Men jag har mycket kvar att ge figuren. För att inte tala om finputsningen och målningen...

Jag har även småstädat lite. Men ska fixa lite mer nu har jag tänkt.
Känner mig rätt lugn (annars hade jag inte haft tålamod med småpillet på skulpturerna), men annars känns det mer som att jag väntar. Eller befinner mig i ett vänteläge, och det är inte bara nåt specifikt jag väntar på (vilket jag gör) utan även väntar mer utan syfte.
Höstdepp jag välkomnar dig!

Inga kommentarer: