söndag 13 september 2009

Krokomonster Tavla vs Skulptur


Tänkte att jag skulle visa vad det är som har gjort mig sugen på att göra Krokomonstret som skulptur. Tavlan gjorde jag tidigare i år. Det skulle föreställa en förvrängd, mardrömskrokodil, och idéen kom efter dels av att en person sa att den skulle kunna äta krokodilkött eftersom det verkar vara väldigt osympatiska djur samtidigt som det stod en artikel om att en krokodil hade ätit upp en 5-årig flicka...
Min skulptur får dock klara sig utan en arm i svalget och svansen formad som ett frågetecken.
Är glad för nu har jag inte mycket alls att göra på skulpturen. Jag ska fixa till benen och fötterna, ge lite klor, sedan är det att jämna till svansen och göra mönster för reptilhud på både svans och ben (har redan fixat sådant mönster på resten av kroppen). Därefter ska den torka en stund och sedan ska jag börja måla den med liknande färgsättning som på tavlan.

1 kommentar:

Luca Wahrheit sa...

Krokomonster rockar!
Efter Brutus förstås hehe