fredag 18 september 2009

Näring 2


Har suttit och börjat med de första snabba bildskisserna till min berättelse. Är inte ens klar med första sidan men har redan 20 sidor skisser. Behöver gå igen både den svenska och engelska versionen. Ändra, fixa etc. Sånt där som är rätt trist med nödvändigt. Ska få hjälp med, lite input och hjälp med engelskan.


Känner mig bättre från min förkylning och i samma veva så börjar lusten att arbeta med mina lerskulpturer igen. Med den lilla leran jag har kvar alltså.


Nu är jag uttråkad. Alla sover, eller är ute och härjar, jag känner inte för datorspel eller film. Och mer skapande orkar jag inte nu när jag har fixat 20 sidor skisser.

Så jag ska dejta min säng. Min kudde. Och bli påmind om att det är dags att tvätta lakan nu...
Bilden är förresten en gammal, gjord samtidigt som den i förra inlägget om berättelsen.

Inga kommentarer: