torsdag 3 september 2009

Glädjedans...typ.


Igår var nog en av mina tiders värsta antidag. Shit, gjorde absolut ingenting. Kände mig som bedövad, rastlös men helt orkeslös. Jag läste ut en bok dock, och nu får jag fortsätta läsa Skattkammarön på engelska. Upplever det som att väldigt många böcker kan vara jäkligt svåra att läsa i början. Har bara varit med om ett fåtal böcker som fångar in en med sina första sidor. Brukar gilla att läsa första och sista meningen i böcker jag tycker verkar intressanta. Det funkar för mig för jag kommer ändå att glömma bort det sen när jag väl börjar läsa boken. Jag vet inte hur andra människor lyckas med att minnas låttexter, repliker i filmer eller hela delar av böcker. Är det för att de har lyssnat på, sett och läst multum med gånger så det har etsat sig in?
Nu har jag inte tittat på tv på flera dagar. Vill inte vara med om en tv som slocknar och börjar brinna. Så igår satt jag i soffan, funderade och tittade ut genom mitt fönster på det lilla jag såg utanför. Och tänkte. Dock inte som jag brukar eftersom jag var som bedövad. Min hjärna var helt slö och rusade inte runt som den brukar göra. Funderade på mina olika skaparprojekt, att jag behöver komma på en stil med mina trasdockor om jag vill sälja. För det vill jag. Jag vill kunna tjäna pengar på min kreativitet. Så jag kom på att om jag köper lakan så kommer jag billigare undan och de behöver inte vara lika dyra. För fi vodka blä vad tyg är dyrt. Och så gör jag en viss mall jag följer. Tror jag gillar den jag har gjort till Penelope, fast jag ska göra den lite större. Hennes armar och ben var krångliga att vända rätt. På så sätt kommer jag har flera grunddockor som det bara är till att ge någon personlighet beroende på önskemål. Tror jag ska köpa sådan väv att ha som ett andra lager för en mer gammal känsla. Så jag kan göra revor och fixa läckande vadd. Som ni ser på bilden. Och tefläckar.
Hitta på en standardklänning som jag sedan varierar med olika färger och mönster på tygen. Ge dem olika ögonfärger och hårfärger. Massproducera men ändå inte. På så sätt kan jag hålla en viss standard och hålla dockorna inom en och samma prisgrupp. Har även en idé hur jag ska få reda på om det finns något intresse för dem... *Trollet smider planer under sin bro*
Sedan har jag googlat runt på tips hur man kan göra andra typer av dockor, lite finare. Men där har jag ännu ingen nisch. Tror det kommer bli mer blandat där med iofs. Jag vill få tag i sådana fina dockögon som jag sett att andra använder, och mer ull att använda som hår. Jag vill! Jag vill! Jag vill!
Ha ha...
Förresten glädjedansen kommer sig av att jag nu faktiskt har styckat smutstvättmonstret och börjat göra mig av med bevisen.

Inga kommentarer: